ייעוץ מס

ייעוץ מס והחזרי מס

יועץ המס הוא בעל המקצוע אשר מייעץ לחברות, לעסקים, לעצמאים ולשכירים באשר להתנהלות תקינה ונכונה בעולם המס. המשימות המרכזיות של יועץ המס הן להגן על בית העסק מבחינת התנהלות תקינה מול רשויות המיסים ולהגן על הכסף שהעסק מרוויח  בהקשר של חבות המס. 

ההגנה על הכסף שבית העסק מרוויח נעשית בדרכים חוקיות וחכמות וביניהן ניצול של הטבות המס, הבנה וניצול של ההוצאות המוכרות בעסק והחזרי מס.

יועצי מס מנוסים מהווים נכס משמעותי לבעלי חברות, לבעלי עסקים ולעצמאים. ייעוץ מס מקצועי הוא בין הגורמים אשר עושים את ההבדל בין עסק מצליח לבין עסק מדשדש הנאבק, לעתים, כדי לשרוד.

רוצים להצליח, לחסוך בתשלומי המס, להימנע מטעויות כואבות ולנהל באופן תקין את החברה או בית העסק, צרו קשר עוד היום עם רואה החשבון והמשפטן אלעד לוי הרוש. 

מהן הטבות מס?

הטבת מס היא הטבה כלכלית שמעניקה המדינה או רשות מסוימת לאנשים, לעסקים ולקבוצות בדרך של מתן הקלה בתשלומי המיסים. במקרים רבים הטבת המס באה כדי לעודד פעילות כלכלי מסוימת.

יש סוגים שונים של הטבות מס, נסקור את ההטבות הנפוצות:

קיזוז רווחי הון – אפשר לקזז מס מרווחים בשוק ההון כנגד הפסדים ללא הגבלת זמן. אם, לדוגמה, היה לכם בשנה מסוימת הפסד בגובה של שלושים אלף שקלים תוכלו לקזז את מלוא ההפסד מול הרווחים בשנים הבאות. אם בשנה הבאה תרוויחו 15,000 שקלים, הרווח לצרכי המס יהיה אפס, ואם בשנה שלאחר מכן תרוויחו 25.000 שקלים, הרווח לצרכי המס יהיה 10,000 שקלים.

כדי לבצע את קיזוז רווחי ההון יש לעמוד בשני תנאים: יש לממש את ההשקעה ולדווח על ההפסד בדו"ח השנתי למס הכנסה.

הטבת מס בגין הפקדה לקופת גמל – החל משנת 2017 גם העצמאים חייבים להפקיד כסף לחיסכון הפנסיוני בסכום מינימלי בהתאם לגובה ההכנסה השנתית. כדי לעודד את העצמאים להגדיל את החיסכון הפנסיוני מעבר לחובת ההפרשה, מעניקה המדינה הטבות מס היכולות לבוא לידי ביטוי בחיסכון של אלפי שקלים בשנה.

הטבת מס לעצמאים בשל הפקדות לקרן השתלמות. עצמאים יכולים להפקיד חלק מהכנסתם השנתית לקרן השתלמות וליהנות מפטור ממס רווחי ההון במועד המשיכה.

הרווחים שנצברו בקרן יהיו פטורים ממס רווחי הון בתנאי שהסכום שהופקד מדי שנה לא עלה על 19,920 שקלים, נכון ל-2023, והכספים נמשכו לאחר שש שנות ותק או לאחר שלוש שנים לצורך השתלמות או לימודים.

לאחר שש שנות ותק בקרן ההשתלמות אין מגבלות על הוצאת הכספים ואפשר למשוך את הכסף פלוס הרווחים שנצברו לכל מטרה וליהנות מפטור מתשלום מס. 

בנוסף, הפקדות לקרן השתלמות מוכרות כהוצאה מוכרת ומצמצמות את גובה ההכנסה החייב במס.

הקדמת תשלומים לביטוח לאומי ולמס הכנסה

לקראת סוף שנת המס כדאי להקדים את מועד התשלומים לביטוח הלאומי ולמס הכנסה גם אם עדיין לא הגיע מועד התשלום. התשלומים ייחשבו כהוצאה מוכרת ויקוזזו מההכנסות החייבות במס.

לעתים, כדאי לרכוש ציוד ושירותים לבית העסק לפני תום שנת הכספים כדי להכיר בהוצאות אלו כהוצאה מוכרת ולהקטין את חבות המס.

המדינה מעניקה נקודות זיכוי או הטבות מס נוספות בשל מתן תרומות, תשלומים לביטוח חיים, אובדן כושר עבודה, בשל השתתפות במחקר מדעי, בשל תשלומים להוצאות של קרוב משפחה השוהה במוסד רפואי ועוד. 

מהי הוצאה מוכרת?

הוצאה מוכרת היא סכום כסף שבעל העסק מוציא לפעילות עסקית אשר תורמת לייצור הכנסה בבית העסק. 

 את ההוצאות המוכרות אפשר לקזז מרווחי בית העסק החייבים במס.

ניכוי ההוצאות רלוונטי הן למס הכנסה, הן למע"מ והן לביטוח הלאומי כאשר גובה ההכרה בהוצאה משתנה בין הגופים השונים.

יש שלושה סוגים של הוצאות. הוצאות המוכרות במלואן, הוצאות מעורבות והוצאות שאינן מוכרות.

ההוצאות המוכרות במלואן הן הוצאות הקשורות בקשר ישיר וברור לפעילות העסקית וליצירת רווחים כמו לדוגמה, קניית חומר גלם לייצור, ייעוץ עסקי, קורסים וספרות מקצועית, בניית אתר אינטרנט ועוד.

הוצאות מעורבות הן הוצאות שחלק מהן מוכר כהוצאה עסקית וחלק מהן נחשב להוצאה פרטית כמו למשל הוצאות על אחזקת רכב פרטי המשמש הן לצרכי העסק והן לצרכים פרטיים, הוצאות לתפעול משרד או קליניקה הנמצא בתוך בית המגורים ועוד. את ההוצאות המעורבות אפשר לנכות באופן חלקי באחוז מסוים מסכום ההוצאה.

הוצאות שאינן מוכרות הן הוצאות שלא תורמות לייצור רווחים לבית העסק או הוצאות שהן בעיקר הוצאות לשימוש פרטי.

למה גם לכם כדאי להיעזר ביועץ מס?

יועץ מס יעניק לכם ליווי מקצועי ואישי. הודות להשכלתו, לידע הנרחב בתחום המס ולניסיונו, תוכלו להיות בטוחים שהעסק שלכם מנוהל היטב ובהתאם לחוק, שאתה ממצים את כל הדרכים לחיסכון בתשלומי מס, שאינכם חשופים לתביעות משפטיות ואינכם משלמים סכומי כסף גבוהים על טעויות יקרות.

רוצים לצמוח ולעוף גבוה?

צרו קשר עם אלעד לוי הרוש, רואה חשבון ומשפטן, כדי ליהנות מצמיחה עסקית, משירות מקצועי ואיכותי, ממחירים הוגנים ומזמינות מידית.

תוכן עניינים

מלאו את הפרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם